Winelovers

Új hobbival gazdagodtam

Borral próbáljuk ki a golfot

2016. augusztus 09. - Winelovers

 sima_golfos_sajat.jpgSúlyos előítéltekkel mentem le a golfpályára, de szerencsére és a legnagyobb örömömre szinte mindenben tévedtem - kezdte beszámolóját egyik munkatársunk. Sólyom Bencét akkor küldtük élete első golfórájára, amikor kitaláltuk, hogy kedvenc hobbinkat, a borkóstolást, valami izgalmas, sokak számára újszerű dologgal, a golfozással kötjük össze. Kicsit több mint egy héttel a Winelovers Wine n' Golf előtt megosztjuk veletek Bence tapasztalatait.

Őszintén szólva nem tudom, hogy ki hogy képzel el egy golfklubot. Én semmit nem tudtam a golfról még egy hónappal ezelőtt, ha valamilyen furcsa oknál fogva szóba került egy beszélgetés alkalmával, akkor azért természetesen volt valami elképzelésem erről a sportról. 60 éven felüli idős urakat képzeltem el, ahogy elegáns ruhában próbálják szitkozódva a kis lyukakba eljuttatni a kis fehér labdát, két játék között pedig a bárban kortyolgatják a bourbont, miközben nagyokat nevetve politikáról és üzletről tárgyalnak.

Nos, egy hónapnyi golfozás után be kell látnom, hogy enyhén szólva megalapozatlan prekoncepcióim voltak a sportról, bár az eleganciát illetően legalább egy pontot szereztem a képzeletbeli tippjáték során.

Minden korosztály megtalálható

A Budapest Highland Golf Club & Academy 4 alkalmas kezdő golftanfolyama alatt korántsem egy elit nyugdíjasklub képét mutatta a golfklub. Meglepő módon legalább annyi gyerekkel és fiatallal találkoztam, mint ahány korosabb felnőttel. Később az oktatóm rávilágított ennek okára: a golfozás kortalan sport, már csak azért is, mert különösebb erőkifejtésre vagy izommunkára nincs szükség hozzá. Persze még véletlenül sem arra célzok, hogy unalmas lenne, vagy nem tekinteném testmozgásnak, mert ez nem igaz, és ez volt a második nagy tévedésem.

highland_golf_kezdo_tanfolyam_728_485.jpg

Kellemesen fárasztó időtöltés

Az utolsó dolog, amit el tudtam volna képzelni, hogy elfáradok két óra golfozástól. Pedig sikerült. Először még igyekeztem a nagy melegre fogni, de amikor másnap enyhe izomlázzal ébredtem, már nehéz lett volna titkolni, hogy a mozgástól és a nem mindennapi alapállásoktól fáradtam el.

A legnagyobbat akkor tévedtem, amikor

A golfot egyszerű sportnak hittem: lendítek, a labda jó messzire száll, ha nem is ez lesz életem leglazább kihívása, aligha foghat ki rajtam. Na, ehhez képest a swing ütésem (ezzel az ütéssel lehet a legtávolabb elütni a labdát) a harmadik alkalomra lett elfogadható, előtte örültem, ha egyáltalán eltaláltam a labdát.

Abban is szinte biztos voltam, hogy hamar meg fogom unni ezt a játékot, elvégre mi izgalmas lehet egy olyan sportban, ahol a lyukba kell eljuttatni a labdát. Ehhez képest most már alig várom, hogy újra golfozhassak, a játék, a környezet és a közösség is magával ragadó. Sőt, teljes érdektelenségem mára odáig fajult, hogy követem a nemzetközi golfvilág híreit, és azon gondolkodom, hogy beruházzak-e életem első golfütőire.

Szimpatikus közösség

Az előzetesen elképzelt zárt közösség helyett egy valóban barátságos, nyitott társaság képe rajzolódott ki előttem, az étteremben ebédelő családokkal, jó hangulatú beszélgetésekkel és kedves emberekkel. Beszélgetni még sajnos nem volt alkalmam a klubtagokkal – így nem is tudom, hogy politikáról, üzletről, vagy valami egészen másról folynak a diskurzusok , de biztos vagyok benne, hogy ha rendszeres látogatója leszek a Highland Golf Clubnak, akkor erre is hamarosan sor kerül. Pláne, ha még bátorságom is lesz egyszer elindulni egy házi versenyen.

golf9.jpg

Wine n' Golf

Mivel borozni tudunk (vagy legalábbis nagyon szeretünk), de golfozni még nem, mi a Wineloversnél döntöttünk, belevetjük magunkat, és mi is kipróbáljuk a golfozást! Sőt, közvetlenül a golfpályára visszük a borokat és borászokat is. Bátorítunk minden kezdőt és laikust (mint mi), hogy tartson velünk, legrosszabb esetben is hatalmasat fogunk szórakozni!

A Winelovers Wine n' Golf kiállító borászatai az augusztus 18-i eseményen, a Budapest Highland Golf Clubban:

+ a Nádas Borműhely gondoskodik az ellazító welcome italról: a Sauvignon Blanc Selection-nel!

Highland Golf Club a príma borok mellé felszolgált falatkákkal, sőt svédasztalos vacsorával is készül!

Borfalatok:

  • Grillezett lazac falatok
  • Sárgarépa és cukkini fritte
  • Hideg libamáj saját zsírjában sütve
  • Szőlő chutney
  • Sajt válogatás (camembert, cheddar, gouda)

Svédasztalon:

  • Csirkével töltött házi ravioli rukkolás tejszínes mártással
  • Cézár saláta
  • Brownie

Végül íme az első 5 szakkifejezés, amit mi is bemagolunk a 18-ai esemény napjáig:

  • Beállás: Az ütéshez való beállás, három féle lehet: open (nyitott), square (derékszögű) és closed (zárt)
  • Loft: Az ütő dőlésszögét jelenti, vagyis azt a szöget, amennyivel az ütőfelület eltér a függőlegestől.
  • Round: Mint tudjuk 18 pályaszakasz alkot egy teljes pályát, egy ún. round-ot , azaz kört.
  • Score: Ütésszám.
  • Swing: Ahogyan ütünk. Három részből áll: backswing (hátralendítés), swing (a tulajdonképpeni ütés), és follow-through (az ütő kifuttatása)

Olvasd el a tippeket, hogy mire lesz és mire nem lesz szükséged ha először lépsz a golfpályára!

Még több infóért és a jegyárakért kattints ide!

süti beállítások módosítása