Étteremvezető ilyen elegánsan még nem oltott le troll vendéget

Respect!

2018. szeptember 20. - Winelovers

pincer_rajz_istock.jpg

Sosem volt még olyan nehéz egy étterem jó hírnevének megtartása, mint mostanában. Az online értékelések egy pillanat alatt lerombolhatják azt, amit előtte akár évtizedekig is építgetett a tulajdonos és csapata, de legalábbis megkeseríthetik az ott dolgozók életét. Egy étteremvezető viszont példaértékű módon reagált egy trehány negatív kommentre. Imádjuk őt!

Én is dolgoztam már étteremben, és pontosan emlékszem, milyen gyomorgörcsöt okozott egy-egy elmarasztaló visszajelzés elolvasása. Még akkor is, ha nem rólam szólt, és különösen akkor, ha nem volt valóságalapja: igazságtalannak éreztem, hogy a körülmények figyelembe vétele nélkül hánynak oda olyan kommenteket, amikre még emlékezni is kár. 

Eleve nem is értem, hogy miért ítélkezik valaki, akinek a gyorsétteremekig terjed a gasztronómiai kultúrája, de ez már egy másik kérdés. A legjobb, amit ilyenkor egy tulajdonos tehet, hogy higgadtan és megfontoltan válaszol, egyértelműen korrigálja a hamis vádakat. Persze ha van vér a pucájában. 

Alábbi étteremvezetőnknek pedig volt. Egy egycsillagos értékelést és hanyag, negatív kommentet nem hagyott szó nélkül, sőt, olyan elegáns reakciót láthatunk tőle, amit oktatni kellene. Egyelőre nem derült ki sajnos sem az étterem, sem a vendég neve, az esetet ugyanis az Imgur oldalra posztolta ki valaki. Annyit biztosan tudunk, hogy Monicának szólította a vendéget a manager, úgyhogy ebből indulunk ki. 

Lássuk a teljes sztorit (lentebb megtalálod magyarra fordítva is)

restaurant-owner.jpg

Vendég: "A kaja még csak elment, de a várakozás szörnyű volt"

Étteremvezető: "Kedves Monica, már régóta szerettem volna elérni önt, köszönöm az üzenetét. Örülök, hogy szóba került az eset, hiszen már két éve látjuk vendégül a csoportot. Probléma eddig sosem volt, és mindig nagy örömmel vártuk a lányok visszatérését éttermünkbe. Hadd emlékeztessem ugyanakkor, hogy a 27 fős asztaltársaság 40 PERCCEL KORÁBBAN jelent meg a foglaláshoz (19:00) képest. Ön és két további szülő követelték az azonnali ültetést és szervízt. A korai érkezés ezt igencsak megnehezítette, ennek ellenére mégis gyorsan reagált és szorgalmasan dolgozott csapatunk az Önök igényeinek kielégítésén, miközben más vendégeinkkel is foglalkoztak. Éppen ezért nagylelkűen, díjmentesen bocsátottuk rendelkezésükre különtermünket Önöknek, hogy a lányok kényelmesen leülhessenek és cseveghessenek egymással. Miután felvettük a vacsora rendeléseket, 35 perces várakozási idő következett. Egy ekkora csoport esetén nagyon komoly kihívást jelent egy ilyen rendelés, ami más esetekben egy rövidített, vagy előre egyeztetett menüvel tehető gördülékenyebbé. Nem vagyunk gyorsétterem, ezért minden frissen készül, amikor megrendelik. Ön és az asztalánál ülő két szülő ragaszkodtak a külön számlákhoz, aminek hátrányaira már a foglaláskor felhívtam figyelmüket, mint ahogyan arra is, hogy szükség esetén van egy ATM is a helyszínen. Monica, Ön és az asztalánál ülő két szülő rendkívül goromba volt velem, a pultosokkal és pincérekkel, az egyiküknek még azt is mondták, "Pofa be", egy másik kollégát pedig megríkattak. Nagyon hálás vagyok a többi szülőnek, akik elnézésünket kérték fejezték ki az Önök viselkedése miatt, illetve extra borravalót is hagytak a pincéreknek, akik az Önök kényelméről gondoskodtak, mivel Ön és az asztalánál ülő további két szülő nem hagytak semmit. Sajnálom, ha úgy érezte, nem ütjük meg a mércéjét, de mi igenis a tőlünk telhető maximumot nyújtottuk, hogy megfeleljünk az Önök elvárásainak, a követelőző és fensőbbségeskedő viselkedésük ellenére."

Tetszett a bejegyzés és érdekel a borok világa? Olvasd el a Winelovers blog többi írását is, vagy csatlakozz borrajongó közösségünkhöz!