Winelovers

Évek óta ők adják el a legtöbb bort: íme a Barefoot

270 millió palack évente

2019. július 29. - Winelovers

wineink-swift-081516-1.jpg

A mai fiatalság jóval nyitottabb a borok iránt, mint a korábbi generációk. Nem misztifikálják túl a bort, viszont meg akarják érteni. Emellett egyre nagyobb az igény az egy-kétezer forintos kategória igazán minőségi tételeire. Ebben pedig verhetetlen a Barefoot. 

Fotó forrása

Kalifornia vezető borászata kétségtelenül a világ legnagyobb boros brandje. Hosszú idő óta stabilan hozza a szokásos eladási számot: évi 270 millió palack bor talál gazdára, ami elsőre talán felfoghatatlannak tűnik. Az előkelő pozíció megőrzése (és megtartása) azonban nem is olyan könnyű. 

Egyrészt mert hatalmas a harc a piacért. Nyilván igyekszik mindenki a fogyasztók igényeit kielégíteni - hozzáteszem, nem egy olyan borászt is ismerek, aki fittyet hány erre, mondván, ő olyan bort készít, amit ő is szívesen iszik. Na de mi van akkor, ha a fogyasztók másra vágynak?

Így alakult, hogy az először csak két fajtaborral piacra lépő borászat mára olyan választékkal rendelkezik, ahol - szó szerint - mindenki (tehát mindenki) megtalálja a kedvére valót. Még az is, aki mondjuk egyelőre az édes vörösboroknál tart, fog találni például málnával és gránátalmával ízesített vörös házasítást. Aki valami komolyabbra vágyik, annak ott van egy igazi nagyszabású, komoly kaliforniai chardonnay. Végül pedig, aki mondjuk az újdonságot keresi, azoknak ajánlják Amerika egyik aktuális kedvencét, a fehér zinfandelt (ami lényegében egy rozé). A Barefoot palettáján tehát minden IS megtalálható, a prosecco stílusú habzóbortól a dobozos fröccsön át a tradicionális eljárással készült pezsgőig. 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Barefoot Wine & Bubbly (@barefootwine) által megosztott bejegyzés,

 

A pincészet mottója végtelenül egyszerű (és nagyszerű): összehozni az embereket a kedvenc borukkal, és új barátokat szerezni a folyamatosan megújuló borcsaládnak. A borok ezért mókásak (van például sangria fröccs), ízletesek és elérhető árúak. Az egészségtudatosabb fiataloknál alacsonyabb alkoholtartalmú, illetve negyedüveges kiszerelésű termékeikkel próbálnak pozíciót nyerni (mindkét vonal bombaüzlet).

Mivel kis túlzással a világon fellelhető összes fajtát termesztik az általuk használt kb. 3500 hektáron (ami nagyobb, mint pl. a Balatonboglári borvidék), ezért tényleg mindenki megtalálja a kedvére valót a végtelennek tűnő kínálatban. És mindez egyáltalán nem is bonyolult, a honlapjuk "borkeresőjében" például ez az első szűrő:

barefoot.png

Vagyis ahelyett, hogy el kellene kezdenünk azon gondolkozni, hogy mi is az a Bikavér Superior, vagy hogy miben más a 2015-ös cabernet sauvignon a 2016-oshoz képest (és hogy vajon ízleni fog-e), egész egyszerűen választhatunk először stílus (vörösbor, fehérbor, rozé, habzó, dobozos) majd ízvilág alapján (citrusos, barackos, meggyes, vaníliás, lágy, ropogós).

>>> Arról, hogy mit is jelent a bor stílusa, ITT írtunk korábban. 

A Barefoot sztori

A történetük 1965-ben kezdődött, amikor a kaliforniai borász, David Bynum a saját garázsában elkészítette az első bort, ez volt a Barefoot Bynum Burgundy. A név egyébként (Barefoot = mezítláb) arra a szabadszelleműségre és lazaságra utal, amit akkor érezhettek az emberek, amikor még mezítláb taposták a szőlőt (pont nemrég írtunk arról a román borászról, aki büszkén mutogatja az állami tévében az orvosi leleteket, miszerint az ő szőlőjét taposó lányok szűzek). A következő fontos állomás 1986-ban volt, amikor Michael Houlihan és Bonnie Harvey átvették az irányítást és megalkották az ikonikus mezítlábas logót. Az utolsó mérföldkő pedig 2005-ben jött, a Barefoot ekkor került E&J Gallo borászat tulajdonába.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Barefoot Wine & Bubbly (@barefootwine) által megosztott bejegyzés,

A sikerük receptje szerintem

  • Érthető, megfizethető, korrekt borok. 
  • Színes, fiatalos kommunikáció (nem esnek túlzásokba, nem misztifikálják túl a bort).
  • Széles választék, ez a márka tényleg mindenkié.
  • Feltűnő címke.
  • Megbízható márka.
  • Hiteles arc a bor mögött.

Fun fact: a borászuk egy háromgyerekes édesanya, Jennifer Wall, aki húsz éve viszi a borászatot, és akinek kezei közül mostanáig több, mint 2000 éremmel díjazott tétel került ki. Közben pedig jótékonykodik. 

Egyelőre nem tudok róla, hogy Magyarországra szállítanának, viszont megtaláltam őket például itt, az amazonon.

Íme néhány hazai márka, komoly népszerűséggel, fiatalos kommunikációval és verhetetlen ár-érték aránnyal:

  • Hilltop Borászat (Neszmély)
  • Juhász Testvérek Pincészete (Eger)
  • Laposa Birtok (Badacsony) - a Winelovers Webshopban is
  • Paulus Molnár Borház (Mór)
  • Varga Pincészet (Badacsony)
Tetszett a bejegyzés és érdekel a borok világa? Olvasd el a Winelovers blog többi írását is, vagy csatlakozz borrajongó közösségünkhöz!
süti beállítások módosítása