Winelovers

Öt boros mondat, amitől kikerekedett a szemem

Pedig attól, hogy meglepő, igaz

2018. április 23. - Winelovers

john_szabo2_wl.jpg

A borkedvelők ízlése és érdeklődése gyorsan változik: manapság éppen a vulkanikus borok az egyik legszexibb téma. A topik nagy mágusa John Szabo, akivel nemrég a közelgő Afterwork kóstoló kapcsán beszélgettünk, és aki olyasmiket mondott, amire senki nem számított. 

Következzen 5 meglepő mondat John Szabótól. 

Amit mondott: "A borszakírók mindig új sztorikat keresnek, a vulkanikus bor ennek a követelménynek is megfelel."

Amiért meglepődtem: ha olyan különleges, miért kell hozzá egy jó sztori is? Aztán rájöttem, bármilyen jó is egy termék, manapság ez önmagában már nagyon kevés. Tovább!

Amit mondott: "Vulkanikus bor nem létezik, csak vulkanikus borok vannak."

Amiért meglepődtem: nagyon nem mindegy a megnevezés, és jelentősége van a többesszámnak. Ennek oka pedig az, hogy minden vulkanikus bor egyedi a maga nemében, de az egyediségük mégis mutat valami közös vonást. (És hogy mi a közös vonás? EZEN a borkóstolón kiderül.)

Amit mondott: "A vulkanikus borok általában inkább savasak, mint gyümölcsösek, legtöbbjük pedig egy kis sós karakterrel is rendelkezik."

Amiért meglepődtem: oké, savhangsúlyos borokról már hallottunk, de a borban érezhető sós íz még kimondva is meghökkentő. Amikor pedig megkóstolod, még inkább meglepődsz, ugyanis tényleg így van! A legtöbb vulkanikus bornál átjön a termőtalaj ásványgazdagsága és meg sem áll egészen a nyelved hegyéig. Ez a bizsergető érzés pedig valami olyan, amire aligha számítottál egy bor esetében.

john_szabo.jpeg

Amit mondott: "Még én sem vagyok képes 100 százalékos biztonsággal felismerni egy vakkóstolón a vulkanikus borokat. Élvezni azonban mindenki tudja, legfeljebb nem azonnal."

Amiért meglepődtem: John biztos, hogy jó eszközökkel kampányol a vulkanikus borok elismertségéért? :) Sokat kozmetikáz persze a mondanivalón a gondolat második fele, ami egyben iránymutatást is ad: rengeteg vulkanikus bort kell kóstolni, hogy igazán megértsük őket! Ne is keresgéld tovább az alkalmat, gyere el április 27-én a Winelovers Afterwork Vulkanikus borok kóstolójára!

Amit mondott: "Azt azért javaslom, hogy ne édes ételekhez válasszuk őket."

Amiért meglepődtem: az édességet általában remekül hangsúlyozhatja egy sós ellenpólus – de azt hiszem, értem, mire gondol John, ezért megfogadom a tanácsát. 

A teljes interjút ide kattintva olvashatod el. Többek között még azt is elmondja, mik azok a sós ételek, amikhez tuti választás a vulkanikus bor. Már ha nem csak úgy magában isszuk, amit szintén kár kihagyni, mert felejthetetlen élmény.

Tetszett a bejegyzés és érdekel a borok világa? Olvasd el a Winelovers blog többi írását is, vagy csatlakozz borrajongó közösségünkhöz!
süti beállítások módosítása