Az elmúlt hetekben a koronavírus elterjedése következtében Kínában majdhogynem teljesen leállt a nemzetközi borok importja. Üresek az éttermek és jelen pillanatban senki sem azon töri a fejét, vajon milyen bort kellene vásárolni a hétvégére, hanem hatalmas küzdelmet folytatnak a karanténba helyezett területeken az élelemért is.
A világ bortermelői 85%-os visszaesésről számoltak be, hiszen a kínai vásárlások száma visszaesett.
Nem meglepő, de a vírus leginkább azokat a pincészeteket sújtja, akik jelentős mennyiségű bort exportálnak Ázsiába, mivel drámain lecsökkent a régió borfogyasztása. Talán nem is gondolnánk, de Kína az egyik legnagyobb felvevő piaca a luxuscikkeknek: olyan multinacionális cégek exportját „hajtja”, mint az LVMH (30%), Pernon Ricard (10%), az ő forgalmukat illetően az események komoly aggodalomra adnak okot.
A spanyol ultrasikeres Torres borászatot is nagy kár érte, hiszen az előrejelzések szerint az eladásai februárban 80%-kal csökkennek az előző időszakhoz képest. Chile is meghatározó mennyiségű bort exportált Kínába (termelése egyharmadát), azonban ez a mennyiség az elmúlt hónapban a felére csökkent.
Ausztrália termelésének 20%-át Kínába exportálta, amely nagyjából 1,3 milliárd dollár értéket jelentett, és a hírek szerint az év első két hónapjában az exportált borok mennyisége 90%-kal csökkent.
Ráadásul olyan szakmai borfesztiválokat is elhalasztanak, mint a China International Alcoholic Drinks Expo (CIADE), TWC Chengdu Fine Wine Showcase, vagy a Sud de France Wine Roadshow.