Winelovers

Ilyen volt a Magyar Borok Bálja sommelier szemmel

Beviszünk a kulisszák mögé

2019. február 26. - ferenczicsilla

magyarborokbalja-8619.jpg

A Magyar Borok Bálja minden sommelier, vagy legalábbis bor-közeli szakember szemében egy mérföldkőnek számít. Még akkor is, ha nem vendégként, hanem a szervíz csapat tagjaként van jelen az eseményen. Utóbbival kapcsolatban gyűjtöttünk most véleményeket; engedjétek meg, hogy kicsit bevigyünk titeket a kulisszák mögé. 

Borítókép: Benkő M. Fanni

Ki is a sommelier? 

Korábban írtunk már a pozícióról, amit sommelier-nek nevezünk. A sommelier, azaz borszakértő, a borok (és egyéb italok) felszolgálásával, ételekhez párosításával, a borlap összeállításával és a borkészlet kezelésével foglalkozik. A következő három terület szakértője: borismeret, gasztronómia és vendéglátás. Nem csak a legkomolyabb éttermekben, de ma már borbárokban és pincészeteknél is dolgozhat; sokkal több, mint egy borpincér, kiváló pszichológus és előadóművész is egyben. 

A Magyar Borok Bálja esetében viszont ezen egy kicsit túlléptünk. Ugyanis nem kizárólag a vendéglátásban aktívan dolgozókat hívtunk a csapatba, hanem a sokszínű borágazat sokszínű szakembereit: így borásszal és még bormarketingessel is cserélhetett eszmét a díszvacsora vendége. 

Most, hogy a báli izgalom elmúlt, van idő kicsit összegezni a gondolatokat, amiket nagy örömmel osztott meg a csapat néhány tagja velem. 7 sommelier 7 véleménye következik. 

borbal_welcome.jpg

Lőcsei Loretta

Most voltam először. Nagyon jó volt egy ilyen színvonalú rendezvényen részt venni, és ezt együtt átélni a csapattal. Ilyen szép borokat tölteni a vendégeknek, együtt izgulni a welcome előtt a kis csapattal, majd a rendezvény után együtt kóstolni. Remélem lesz még lehetőségem részt venni ezen! :)

Huszák Laci

Számomra első alkalom volt, de nagyon emlékezetes! Igazából csak pozitív élményeim vannak a rendezvényről: akár a fogadás alatt, újra találkozni Szepsy Istvánékkal, vagy a vacsora alatt pár szót váltani Dúzsi úrral. Minden nagyon rendben volt, szenzációs volt az egész rendezvény elejétől a végéig! Ez természetesen a profi szervezésnek és folyamatos kommunikációnak is köszönhető. Ezekről sem szabad megfeledkezni. 

Turay Saci

Én másodjára voltam a bálon, tavalyelőtt volt szerencsém kicsit az előzetes szervezkedésbe és a helyi koordinációba belelátni, de az idei feladatot sokkal inkább magaménak éreztem, nagyon élveztem ezt az aspektusát a rendezvénynek. Szerettem, hogy a vendégek közelében lehetek, személyes kapcsolatba léphetek velük. Az este előrehaladtával oldódott az asztaltársaság és én is, így egyre közvetlenebben és bizalmasabban szólítottuk meg egymást. Érezték, hogy azért vagyok itt, hogy az ő kedvükbe járjak és velük foglalkozom, tényleg csak velük. Azt gondolom ez nagyon fontos a (minőségi) vendéglátásban, hogy egy ilyen légkört teremtsünk a vendégnek, amiben azt érezheti, hogy a lehető legtöbbet kapja a pénzéért, minden tekintetben.

Természetesen nem mindennapi szituációkat élhettem át, amit csak kamatoztatni lehet, hiszen a komfortzónából való kilépés mindig fejlődéshez vezet.

magyar_borok_balja-4447-2.JPG

Fotó: Gellér Anna Photography

Radeczky Zsuzsi

A bor szeretete számomra nem csak egy hobby, hanem konkrétan szenvedély, így igazán fantasztikus élmény volt az ország talán legnívósabb boros rendezvényén részt venni, főként a sommelier csapat tagjaként immár második alkalommal. Az idei bált könnyebnek éreztem. Jók voltak a fellépők, pörögtek a programok, de biztos az is segített, hogy már tudtam mire számítsak. Szuper volt a csapat idén, nagyon jól tudtunk együtt dolgozni. Az pedig már csak hab a tortán, hogy személyesen is találkozhattunk az ország legkiválóbb borászaival.

Pöstényi Zita

Én is másodjára vettem részt a Bálon, de most először folytam bele a báltermi italszervízbe. Nagyon élveztem, hogy ilyen profi csapattal dolgoztunk együtt, tényleg minden flottul ment. Szerencsére jól fel is tudtam venni a tempót a többiekkel, hiszen én alapból nem a vendéglátásból jövök, viszont nagyon szeretem, illetve nagyon megszerettem. Jövőre újra! :)

Farkas Klaudia

A borok nem állnak tőlem távol a munkámból adódóan. A Veritas munkatársaként  ért megtisztelő felkérés, miszerint részt vehetek a Magyar Borok Bálján 2019-ben, mint a sommelier csapatat tagja. Őszintén, nagyon élveztem. Gyönyörű a helyszín, profi a szervezés, kiváló a szervíz. Minden öt csillagos volt! Azt kívánom, hogy mindenki legalább egyszer vehessen részt egy ilyen szabású boros rendezvényen. 

Lovas Tamás

Az első bálomon az egyik asztalom egy szimpatikus, miskolci (én is miskolci vagyok) orvos jogász csapat volt. Több éve járnak a rendezvényre és idén is összetalálkoztunk - nagyon jó volt újra találkozni velük! Munka szempontjából persze az első bál volt nehezebb, ám az idei évre minden tavaly felmerülő ügy is megoldást nyert, úgyhogy kizárólag a vendégek igényeire kellett figyelni. 

És hogy mit tanulhat az ember ilyenkor? Rengeteget. Látni kell, hogy mennyi ember együttes munkájára van szükség: szervező koordinátor, konyha staff, pincér staff, sommelier staff. Ha csúsztatni kell, akkor viszont mindig a konyha diktál és a többiek alkalmazkodnak. Aztán elleshetünk pár szuper bor-étel párosítást, és ugye rengeteg borásszal találkozhatunk személyesen is. 

Bajusznács Fanni

Idén másodszor vettem részt a bálon, de már elsőre is nagy élmény volt. Be kell valljam, sok mindent tanultam. Főleg azzal kapcsolatban, hogyan kell levezényelni egy rendezvényt, habár az előmunkálatokba nem láttunk bele, de az esemény közben, ha valaki kicsit is figyel, akkor észre lehet venni egy-két fontos praktikát, melyet a későbbiekben hasznosítani tudok egy esemény kapcsán. A borokról és a borászokról nem is beszélve. Aztán végül volt egy aranyos szituáció. A welcome pezsgő kínáláskor annyira remegett a kezem a tálca súlya miatt, hogy pár vendég mondta is (persze viccesen), hogy "Vegyünk már le pár pohárral, hogy könnyebb legyen neki tartani!" :D Szuper volt a vendégkör. 

>>> Még több fotó a 14. Magyar Borok Báljáról ITT TALÁLHATÓ.

>>> A bajnok embereiről, azaz Szik Mátyás örökös magyar sommelier bajnok csapatáról korábban már a Vinoport is írt. 

Tetszett a bejegyzés és érdekel a borok világa? Olvasd el a Winelovers blog többi írását is, vagy csatlakozz borrajongó közösségünkhöz!
süti beállítások módosítása